Diagnostyka Silnika - Wskazania bloków wartości mierzonych – Dane dla poszczególnych silników

VAG-COM (HEX-CAN)-USB > Silnik [01] > [08 Measuring Block] > Grupa [...]


Warunki sprawdzania:
• Temperatura płynu chłodzącego - minimum 80°C.
• Wyłączone wszystkie odbiorniki elektryczne jak np. radio, ogrz. tylnej szyby.
• Jeżeli samochód wyposażony jest w układ klimatyzacji, musi zostać on wyłączony.
• W samochodach ze skrzynią automatyczną dźwignia musi znajdować się w poł. N lub P.
• W pamięci usterek nie może znajdować się żadna usterka. Jeśli się znajdują błędy sterowania silnika to pomiary mogą być błędne lub znacznie odbiegające od prawidłowych.

Wskazania bloków wartości mierzonych
– silnik AHU


000 - jałowy bieg (dziesiętne wartości wskazań)
[Wartość wymagana] — [Odpowiada wartości]
1 Obroty silnika [37 do 43] — [780 do 903/min]
2 Kąt początku wtrysku [0 do 88] — [3 zaGPZ do 4° przed GZP]
3 Położenie pedału przyspieszenia [0] — [0 %]
4 Dawka wtryskiwanego paliwa [15 do 45] — [3 do 9 mg/obj.]
5 Podciśnienie w kolektorze ssącym [bez znaczenia]
6 Ciśnienie atmosferyczne - [bez znaczenia]
7 Temperatura płynu chłodzącego [80 do 35] — [80 do 110°C]
8 Temperatura kolektora ssącego [182 do 50] — [10 do 100°C]
9 Temperatura paliwa [91 do 201] — [20 do 80°C]
10 Masa powietrza* [69 do 117] — [230 do 390 mg/skok]

*Wartości pomiarowe są ważne dla pracującego układu recyrkulacji spalin. Na obrotach jałowego biegu układ recyrkulacji spalin wyłączany jest po ok. 3 min. W razie potrzeby wcisnąć pedał przyspieszenia lub uruchomić ponownie silnik.

001 - jałowy bieg (dawki wtryskiwanego paliwa)
1 Obroty silnika [780 do 903/min]
2 Dawka wtryskiwanego paliwa [3 do 9 mg/skok]
3 Napięcie z czujnika drogi przesuwki regulacyjnej [1,12 do 1,70V]
4 Temperatura płynu chłodzącego [80 do 110°C]

Wskazanie dawka wtryskiwanego paliwa
- Poniżej 3 mg/skok - Za duża wydajność pompy wtryskowej.
- Powyżej 9 mg/skok - Silnik zbyt zimny - Za mała wydajność pompy wtryskowej.

Wskazanie napięcia czujnika drogi przesuwki regulacyjnej
Poniżej 1,25 V - Za duża wydajnośćpo mpy wtryskowej
Powyżej 1,70V - Silnik zbyt zimny - Za mała wydajność pompy wtryskowej.


003 - jałowy bieg (układ recyrkulacji spalin)
1 Obroty silnika [780 do 903/min]
2 Masa zasysanego powietrza (wartośćw ymagana) [230 do 420 mg/skok]
3 Masa zasysanego powietrza (wartośćr zeczywista) [230 do 420 mg/skok]
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu recyrkulacji spalin [4 do 95 %]

Wskazanie masa zasysanego powietrza (wartość rzeczywista)- Poniżej 230 mg/skok
- Zbyt duża recyrkulacja spalin – sprawdzić układ recyrkulacji spalin.
- Fałszywe powietrze – sprawdzić szczelność systemu zasysania powietrza.

Wskazanie masa zasysanego powietrza (wartość rzeczywista)- Powyżej 390 mg/skok
- Silnik zbyt zimny – rozgrzać silnik na podwyższonych obrotach i powtórzyć pomiar.
- Za mała recyrkulacja spalin – silnik pracuje od 3 min. na obrotach jałowego biegu, wcisnąć pedał przyspieszenia.
- Uszkodzony przepływomierz G70 masy powietrza – sprawdzić działanie układów recyrkulacji i pomiaru masy powietrza.


004 - jałowy bieg - (kąt początku wtrysku)
1 Obroty silnika [780 do 903/min]
2 Kąt początku wtrysku (wymagany) [3° po GPZ do 0° przed GZP]
3 Kąt początku wtrysku (rzeczywisty) [3° po GPZ do 4° przed GZP]
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu początku wtrysku [2 do 95 %]

Wskazanie kąta początku wtrysku (wymaganego) - Powyżej 4° przed GZP
- Silnik zbyt zimny - rozgrzać silnik na podwyższonych obrotach i powtórzyć sprawdzanie.

Wskazanie kąta początku wtrysku (rzeczywisty) - Powyżej 4° przed GZP
- Silnik zbyt zimny - rozgrzać silnik na podwyższonych obrotach i powtórzyć sprawdzanie.
- Pompa wtryskowa ustawiona jest na „za wczesny wtrysk” – sprawdzić i wyregulować dynamiczny kąt początku wtrysku.
- Uszkodzony zawór N108 kąta początku wtrysku – sprawdzić z awór N108.

Wskazanie kąta początku wtrysku (rzeczywisty) - Poniżej 3° za GZP
- Pompa wtryskowa ustawiona jest na „za późny kąt początku wtrysku” – spr. zawór N108.
- Zablokowane przestawianie kąta wyprzedzenia wtrysku – sprawdzić zawór N108.
- Uszkodzony zawór N108 kąta początku wtrysku.


013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika)
(jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C)
1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok]
2 Różnica dawki wtrysku, cylinder 2 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok]
3 Różnica dawki wtrysku, cylinder 1 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok]
4 Brak wskazania [—] [—]

- Układ wtryskowy steruje regulacją równomierności obrotów silnika. Układ rozpoznaje różnice mocy między poszczególnymi cylindrami (tolerancja części, rozkalibrowanie dysz wtryskowych, ciśnienie sprężania itp.) i przez selektywny rozdział dawek wtrysku wyrównuje je na jałowym biegu.
- Rozpoznanie dokonywane jest na jałowym biegu przez sygnał z czujnika obrotów silnika, który dostarczany jest do komputera sterującego jako 4 sygnały na jeden obrót wału korbowego. Jeżeli sygnały nadchodzą w równomiernym rytmie, oznacza to, że wszystkie cylindry wykonują równomierną pracę. Jeżeli jeden cylinder wykazuje słabszą moc, wał korbowy potrzebuje dłuższego czasu na następną połowę własnego obrotu, W przypadku, gdy cylinder wykazuje większą moc, przyspiesza wał korbowy i dlatego potrzebuje krótszego czasu.
- Jeżeli komputer sterujący rozpozna odstępstwo, wówczas dany cylinder natychmiast zasilany jest większą lub mniejszą dawką wtryskiwanego paliwa, aż silnik będzie ponownie pracował równomiernie.
- W bloku wartości mierzonych różnica dawek wtryskiwanego paliwa do poszczególnych cylindrów, która potrzebna jest do uzyskania równomiernych obrotów silnika, wskazywana jest w porównaniu do cylindra 3.
- [+] do mg/skok: cylinder wykazuje mniejszą moc niż cylinder 3 i zasilany jest większą ilością paliwa.
- [−] do mg/skok: cylinder wykazujący większą moc niż cylinder 3 zasilany jest mniejszą ilością paliwa.



Pełne obciążenie silnika - Pomiar dynamiczny.
(temp 90°C > pojazd się toczy > 3 bieg i pedał gazu do oporu > odczyt przy 3000/min)
LOG zapsujemy od 1500-3500/min - wstawiamy go do Exela.

000 - Pełne obciążenie (dziesiętne wartości wskazań)
[Wartość wymagana] — [Odpowiada wartości]
1 Obroty silnika [138 do 148] — [2900 do 3100/min]
2 Kąt początku wtrysku [138 do 188] — [8 do 12° przed GZP]
3 Położenie pedału przyspieszenia [255] — [100 %]
4 Dawka wtryskiwanego paliwa [170 do 190] — [34 do 38 mg/obj.]
5 Podciśnienie w kolektorze ssącym [180 do 245] — [1500 do 2000 mbar]
6 Ciśnienie atmosferyczne [bez znaczenia]
7 Temperatura płynu chłodzącego [80 do 35] — [80 do 110°C]
8 Temperatura kolektora ssącego [182 do 50] — [10 do 100°C]
9 Temperatura paliwa [91 do 201] — [20 do 80°C]
10 Masa powietrza [225 do 255] — [750 do 850 mg/skok]

004 - Pełne obciążenie - (kąt początku wtrysku)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana

1 Obroty silnika [2900 do 3100/min]
2 Kąt początku wtrysku (wymagany) [8° do 12° przed GZP]
3 Kąt początku wtrysku (rzeczywisty) [Około wymaganego początku wtrysku]
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu początku wtrysku [2 do 95 %]

Wskazanie kąta początku wtrysku (rzeczywisty)
Przy zbyt dużym odchyleniu od wartości wymaganej (ok. 5°)
- Uszkodzony zawór N108 kąta początku – sprawdzić zawór N108 początku wtrysku.
- Pompa wtryskowa ustawiona poza zakresem – sprawdzić i wyregulować dynamiczny kąt
początku wtrysku.
- Powietrze w układzie zasilania paliwem – sprawdzić układ zasilania paliwem.

Wskazanie czas trwania impulsu sterowania zaworem początku wtrysku
Poniżej 2 lub powyżej 95 % - Uszkodzony zawór N108 kąta początku wtrysku
- sprawdzić zawór N108.
- sprawdzić i wyregulować dynamiczny kąt początku wtrysku.
- sprawdzić układ zasilania paliwem.


008 - Pełne obciążenie - (ograniczenie dawki wtrysku)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana

1 Obroty silnika [2900 do 3100/min]
2 Dawka paliwa [39 do 45 mg/skok]
3 Ogranicz. dawki paliwa poprzez obr. (ogranicz momentu obr.) [35 do 36 mg/skok]
4 Ograniczenia dawki paliwa na podstawie zasysanej masy powietrza (eliminowanie
dymienia) [38 do 43 mb/skok]

Wskazanie dawki paliwa/wtrysku - Poniżej 39 mg/skok.
- Brak pełnego przyspieszenia – powtórzyć sprawdzanie przy wciśniętym do końca pedale przyspieszenia.
- Czujnik G79 położenia pedału przyspieszenia nieprawidłowo ustawiony lub uszkodzony
- Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować czujnik G79. (naprawa układu uruchamiania
przepustnicy)

Wskazanie ograniczenia dawki wtrysku poprzez obroty (ograniczanie momentu obrotowego) - Poniżej 35 mg/skok
- Za wysokie lub za niskie obroty silnika – przy obrotach 3000/min odczytać wymaganą wartość obrotów - wyregulować.

Wskazanie ograniczenia dawki wtrysku na podstawie zasysanej masy powietrza (eliminowanie tworzenia się dymu) - Poniżej 34 mg/skok
- Za mała ilość zasysanego powietrza – sprawdzić układ recyrkulacji i pomiaru masy powietrza G70.
- Za duża dawka recyrkulacji spalin – sprawdzić układ recyrkulacji spalin.


010 Pełne obciążenie - (wielkości powietrza)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana

1 Masa zasysanego powietrza. [750 do 850 mg/skok]
2 Ciśnienie atmosferyczne (ciśnienie powietrza) [brak wymaganej wartości]
3 Ciśnienie w kolektorze ssącym (ciśnienie doładowania) [1700 do 2100 mbar]
4 Położenie pedału przyspieszenia [100 %]

Wskazanie 1 masa zasysanego powietrza - Poniżej 750 mg/skok
- Za niskie lub za wysokie obroty silnika – przy obrotach 3000/min odczytać wymaganą wartość obrotów.
- Za niskie ciśnienie doładowania – sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania.
- Uszkodzony przepływomierz masy powietrza G70 – układ doładowania powietrza z turbosprężarką, sprawdzanie turbosprężarki.

Wskazanie 3 ciśnienie w kolektorze ssącym (ciśnienie doładowania)
- Poniżej 1700 mbar - Uszkodzona regulacja ciśnienia doładowania – sprawdzić regulację ciśnienia doładowania – sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania.
- Powyżej 2100 mbar - Źle działająca/uszkodzona turbosprężarka doładowania lub wymaga sprawdzenia i regulacji lub naprawy/wymiany.

Wskazanie 4 położenie pedału przyspieszenia Poniżej 100 %
- Pedał przyspieszenia nie naciśnięty do końca. – powtórzyć pomiar na wciśniętym do końca pedale przyspieszenia.
- Czujnik G79 położenia pedału przyspieszenia uszkodzony lub błędnie wyregulowany.


011 Pełne obciążenie - (regulacja ciśnienia doładowania)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana

1 Obroty silnika [2900 do 3100/min]
2 Ciśnienie doładowania (wymagane) [1800 do 2000 mbar]
3 Ciśnienie doładowania (rzeczywiste) [1700 do 2100 mbar]
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu ograniczania ciśnienia doładowania [40 do 80 %]

Poniżej 1700 mbar.
- Uszkodzona regulacja ciśnienia doładowania – sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania
- Uszkodzona turbosprężarka
- Przewód ciśnienia doładowywanego powietrza nie połączony z komputerem sterującym – założyć przewód ciśnienia doładowania.
Powyżej 2100 mbar.
Uszkodzona turbosprężarka – sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania, układ doładowania powietrza z turbosprężarką.

Wskazania bloków wartości mierzonych
– silnik AFN


000 - jałowy bieg (dziesiętne wartości wskazań)
[Wartość wymagana] — [Odpowiada wartości]
1 Obroty silnika [37 do 43] — [780 do 903/min]
2 Kąt początku wtrysku [0 do 88] — [3 zaGPZ do 4° przed GZP]
3 Położenie pedału przyspieszenia [0] — [0 %]
4 Dawka wtryskiwanego paliwa [15 do 45] — [3 do 9 mg/obj.]
5 Podciśnienie w kolektorze ssącym [bez znaczenia]
6 Ciśnienie atmosferyczne - [bez znaczenia]
7 Temperatura płynu chłodzącego [80 do 35] — [80 do 110°C]
8 Temperatura kolektora ssącego [182 do 50] — [10 do 100°C]
9 Temperatura paliwa [91 do 201] — [20 do 80°C]
10 Masa powietrza* [69 do 135] — [230 do 450 mg/skok]

*Wartości pomiarowe są ważne dla pracującego układu recyrkulacji spalin. Na obrotach jałowego biegu układ recyrkulacji spalin wyłączany jest po ok. 3 min. W razie potrzeby wcisnąć pedał przyspieszenia lub uruchomić ponownie silnik.

001 - jałowy bieg (dawki wtryskiwanego paliwa)
1 Obroty silnika [780 do 903/min]
2 Dawka wtryskiwanego paliwa [3 do 9 mg/skok]
3 Napięcie z czujnika drogi przesuwki regulacyjnej [1,45 do 1,90V]
4 Temperatura płynu chłodzącego [80 do 110°C]

Wskazanie dawka wtryskiwanego paliwa
- Poniżej 3 mg/skok - Za duża wydajność pompy wtryskowej.
- Powyżej 9 mg/skok - Silnik zbyt zimny - Za mała wydajność pompy wtryskowej.

Wskazanie napięcia czujnika drogi przesuwki regulacyjnej
Poniżej 1,45 V - Za duża wydajnośćpo mpy wtryskowej
Powyżej 1,90V - Silnik zbyt zimny - Za mała wydajność pompy wtryskowej.


003 - jałowy bieg (układ recyrkulacji spalin)
1 Obroty silnika [780 do 903/min]
2 Masa zasysanego powietrza (wartośćw ymagana) [230 do 450 mg/skok]
3 Masa zasysanego powietrza (wartośćr zeczywista) [230 do 450 mg/skok]
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu recyrkulacji spalin [4 do 95 %]

Wskazanie masa zasysanego powietrza (wartość rzeczywista)- Poniżej 230 mg/skok
- Zbyt duża recyrkulacja spalin – sprawdzić układ recyrkulacji spalin.
- Fałszywe powietrze – sprawdzić szczelność systemu zasysania powietrza.

Wskazanie masa zasysanego powietrza (wartość rzeczywista)- Powyżej 450 mg/skok
- Silnik zbyt zimny – rozgrzać silnik na podwyższonych obrotach i powtórzyć pomiar.
- Za mała recyrkulacja spalin – silnik pracuje od 3 min. na obrotach jałowego biegu, wcisnąć pedał przyspieszenia.
- Uszkodzony przepływomierz G70 masy powietrza – sprawdzić działanie układów recyrkulacji i pomiaru masy powietrza.


004 - jałowy bieg - (kąt początku wtrysku)
1 Obroty silnika [780 do 903/min]
2 Kąt początku wtrysku (wymagany) [3° po GPZ do 0° przed GZP]
3 Kąt początku wtrysku (rzeczywisty) [3° po GPZ do 4° przed GZP]
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu początku wtrysku [2 do 95 %]

Wskazanie kąta początku wtrysku (wymaganego) - Powyżej 4° przed GZP
- Silnik zbyt zimny - rozgrzać silnik na podwyższonych obrotach i powtórzyć sprawdzanie.

Wskazanie kąta początku wtrysku (rzeczywisty) - Powyżej 4° przed GZP
- Silnik zbyt zimny - rozgrzać silnik na podwyższonych obrotach i powtórzyć sprawdzanie.
- Pompa wtryskowa ustawiona jest na „za wczesny wtrysk” – sprawdzić i wyregulować dynamiczny kąt początku wtrysku.
- Uszkodzony zawór N108 kąta początku wtrysku – sprawdzić z awór N108.

Wskazanie kąta początku wtrysku (rzeczywisty) - Poniżej 3° za GZP
- Pompa wtryskowa ustawiona jest na „za późny kąt początku wtrysku” – spr. zawór N108.
- Zablokowane przestawianie kąta wyprzedzenia wtrysku – sprawdzić zawór N108.
- Uszkodzony zawór N108 kąta początku wtrysku.


013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika)
(jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C)
1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok]
2 Różnica dawki wtrysku, cylinder 2 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok]
3 Różnica dawki wtrysku, cylinder 1 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok]
4 Brak wskazania [—] [—]

- Układ wtryskowy steruje regulacją równomierności obrotów silnika. Układ rozpoznaje różnice mocy między poszczególnymi cylindrami (tolerancja części, rozkalibrowanie dysz wtryskowych, ciśnienie sprężania itp.) i przez selektywny rozdział dawek wtrysku wyrównuje je na jałowym biegu.
- Rozpoznanie dokonywane jest na jałowym biegu przez sygnał z czujnika obrotów silnika, który dostarczany jest do komputera sterującego jako 4 sygnały na jeden obrót wału korbowego. Jeżeli sygnały nadchodzą w równomiernym rytmie, oznacza to, że wszystkie cylindry wykonują równomierną pracę. Jeżeli jeden cylinder wykazuje słabszą moc, wał korbowy potrzebuje dłuższego czasu na następną połowę własnego obrotu, W przypadku, gdy cylinder wykazuje większą moc, przyspiesza wał korbowy i dlatego potrzebuje krótszego czasu.
- Jeżeli komputer sterujący rozpozna odstępstwo, wówczas dany cylinder natychmiast zasilany jest większą lub mniejszą dawką wtryskiwanego paliwa, aż silnik będzie ponownie pracował równomiernie.
- W bloku wartości mierzonych różnica dawek wtryskiwanego paliwa do poszczególnych cylindrów, która potrzebna jest do uzyskania równomiernych obrotów silnika, wskazywana jest w porównaniu do cylindra 3.
- [+] do mg/skok: cylinder wykazuje mniejszą moc niż cylinder 3 i zasilany jest większą ilością paliwa.
- [−] do mg/skok: cylinder wykazujący większą moc niż cylinder 3 zasilany jest mniejszą ilością paliwa.



Pełne obciążenie silnika - Pomiar dynamiczny.
(temp 90°C > pojazd się toczy > 3 bieg i pedał gazu do oporu > odczyt przy 3000/min)
LOG zapsujemy od 1500-3500/min - wstawiamy go do Exela.

000 - Pełne obciążenie (dziesiętne wartości wskazań)
[Wartość wymagana] — [Odpowiada wartości]
1 Obroty silnika [138 do 148] — [2900 do 3100/min]
2 Kąt początku wtrysku [138 do 188] — [8 do 12° przed GZP]
3 Położenie pedału przyspieszenia [255] — [100 %]
4 Dawka wtryskiwanego paliwa [190 do 210] — [38 do 43 mg/obj.]
5 Podciśnienie w kolektorze ssącym [180 do 245] — [1500 do 2000 mbar]
6 Ciśnienie atmosferyczne [bez znaczenia]
7 Temperatura płynu chłodzącego [80 do 35] — [80 do 110°C]
8 Temperatura kolektora ssącego [182 do 50] — [10 do 100°C]
9 Temperatura paliwa [91 do 201] — [20 do 80°C]
10 Masa powietrza [225 do 255] — [750 do 850 mg/skok]

004 - Pełne obciążenie - (kąt początku wtrysku)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana

1 Obroty silnika [2900 do 3100/min]
2 Kąt początku wtrysku (wymagany) [8° do 12° przed GZP]
3 Kąt początku wtrysku (rzeczywisty) [Około wymaganego początku wtrysku]
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu początku wtrysku [2 do 95 %]

Wskazanie kąta początku wtrysku (rzeczywisty)
Przy zbyt dużym odchyleniu od wartości wymaganej (ok. 5°)
- Uszkodzony zawór N108 kąta początku – sprawdzić zawór N108 początku wtrysku.
- Pompa wtryskowa ustawiona poza zakresem – sprawdzić i wyregulować dynamiczny kąt
początku wtrysku.
- Powietrze w układzie zasilania paliwem – sprawdzić układ zasilania paliwem.

Wskazanie czas trwania impulsu sterowania zaworem początku wtrysku
Poniżej 2 lub powyżej 95 % - Uszkodzony zawór N108 kąta początku wtrysku
- sprawdzić zawór N108.
- sprawdzić i wyregulować dynamiczny kąt początku wtrysku.
- sprawdzić układ zasilania paliwem.


008 - Pełne obciążenie - (ograniczenie dawki wtrysku)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana

1 Obroty silnika [2900 do 3100/min]
2 Dawka paliwa [39 do 45 mg/skok]
3 Ogranicz. dawki paliwa poprzez obr. (ogranicz momentu obr.) [40 do 42 mg/skok]
4 Ograniczenia dawki paliwa na podstawie zasysanej masy powietrza (eliminowanie
dymienia) [36 do 43 mb/skok]

Wskazanie dawki paliwa/wtrysku - Poniżej 39 mg/skok.
- Brak pełnego przyspieszenia – powtórzyć sprawdzanie przy wciśniętym do końca pedale przyspieszenia.
- Czujnik G79 położenia pedału przyspieszenia nieprawidłowo ustawiony lub uszkodzony
- Sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować czujnik G79. (naprawa układu uruchamiania
przepustnicy)

Wskazanie ograniczenia dawki wtrysku poprzez obroty (ograniczanie momentu obrotowego) - Poniżej 40 mg/skok
- Za wysokie lub za niskie obroty silnika – przy obrotach 3000/min odczytać wymaganą wartość obrotów - wyregulować.

Wskazanie ograniczenia dawki wtrysku na podstawie zasysanej masy powietrza (eliminowanie tworzenia się dymu) - Poniżej 36 mg/skok
- Za mała ilość zasysanego powietrza – sprawdzić układ recyrkulacji i pomiaru masy powietrza G70.
- Za duża dawka recyrkulacji spalin – sprawdzić układ recyrkulacji spalin.


010 Pełne obciążenie - (wielkości powietrza)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana

1 Masa zasysanego powietrza. [850 do 1050 mg/skok]
2 Ciśnienie atmosferyczne (ciśnienie powietrza) [brak wymaganej wartości]
3 Ciśnienie w kolektorze ssącym (ciśnienie doładowania) [1800 do 2200 mbar]
4 Położenie pedału przyspieszenia [100 %]

Wskazanie 1 masa zasysanego powietrza - Poniżej 850 mg/skok
- Za niskie lub za wysokie obroty silnika – przy obrotach 3000/min odczytać wymaganą wartość obrotów.
- Za niskie ciśnienie doładowania – sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania.
- Uszkodzony przepływomierz masy powietrza G70 – układ doładowania powietrza z turbosprężarką, sprawdzanie turbosprężarki.

Wskazanie 3 ciśnienie w kolektorze ssącym (ciśnienie doładowania)
- Poniżej 1800 mbar - Uszkodzona regulacja ciśnienia doładowania – sprawdzić regulację ciśnienia doładowania – sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania.
- Powyżej 2200 mbar - Źle działająca/uszkodzona turbosprężarka doładowania lub wymaga sprawdzenia i regulacji lub naprawy/wymiany.

Wskazanie 4 położenie pedału przyspieszenia Poniżej 100 %
- Pedał przyspieszenia nie naciśnięty do końca. – powtórzyć pomiar na wciśniętym do końca pedale przyspieszenia.
- Czujnik G79 położenia pedału przyspieszenia uszkodzony lub błędnie wyregulowany.


011 Pełne obciążenie - (regulacja ciśnienia doładowania)
[1] [2] [3] [4] Wartość wymagana

1 Obroty silnika [2900 do 3100/min]
2 Ciśnienie doładowania (wymagane) [1800 do 2000 mbar]
3 Ciśnienie doładowania (rzeczywiste) [1800 do 2200 mbar]
4 Współczynnik trwania impulsu otwarcia zaworu ograniczania ciśnienia doładowania [40 do 80 %]

Poniżej 1800 mbar.
- Uszkodzona regulacja ciśnienia doładowania – sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania
- Uszkodzona turbosprężarka
- Przewód ciśnienia doładowywanego powietrza nie połączony z komputerem sterującym – założyć przewód ciśnienia doładowania.
Powyżej 2200 mbar.
Uszkodzona turbosprężarka – sprawdzić układ regulacji ciśnienia doładowania, układ doładowania powietrza z turbosprężarką.

Wskazania bloków wartości mierzonych
– silnik ANB - APT - APU - ARG


Dane techniczne:
Kod literowy silnika: ANB > APT > APU > ARG
Obroty biegu jałowego /min: 750-850 > 800-920 > 750-850 > 800-920
Komputer sterujący silnika:
Ozn. sys. Motronic ME7.5 Motronic > ME7.1 Motronic > ME7.5 Motronic > ME7.1
Nr części zamiennej: 4B0 906 018 F > 8D0 906 018 A > 4B0 906 018 B > 8D0 906 018 A
Ograniczenie obrotów/min: około 6800 > około 6800 > około 6800 > około 6800


Ocena bloków wartości mierzonych, grupy wskazań 000 do 009 (funkcje podstawowe)

001 - jałowy bieg (funkcje podstawowe)
[Wartość wymagana]
1 Obroty silnika - bez turbosprężraki [810 do 910/min.]
1 Obroty silnika - z turbosprężarką [750 do 850/min.]
2 Temperatura płynu chłodzącego [80 do 110°C]
3 Układ reg. lambda dla ukł. reg. sondy lambda zainst. przed kat. [-10,0 do 10,0 %]
4 Warunki regulacji dla nastaw podstawowych [1x111111]

Pole wskazań 1 – obroty silnika (jałowy bieg) - Wartość mniejsza
- Jednostka sterująca klapą przepustnicy zacina się lub jest uszkodzona.
Pole wskazań 1 – obroty silnika (jałowy bieg) - Wartość większa
– sprawdzić jednostkę sterującą klapą przepustnicy.
- Jednostka sterująca klapą przepustnicy zacina się lub jest uszkodzona – sprawdzić jednostkę sterującą klapą przepustnicy.
- Duża ilość fałszywego powietrza (może nie zostać skompensowana przez stabilizację jałowego biegu) – sprawdzić szczelność układu zasysania powietrza – przeprowadzić sprawdzanie jałowego biegu,

002 - jałowy bieg (miernik masy powietrza)
[Wartość wymagana]
1 Obroty silnika - bez turbo [810 do 910/min.]
1 Obroty silnika - z turbo [750 do 850/min.]
2 Obciążenie silnika [15 do 25 %]
3 Czas wtrysku - bez turbo [1,0 do 4,0 ms]
3 Czas wtrysku - z turbo [2,0 do 4,0 ms]
4 Masa powietrza zasysanego [2,0 do 4,5 g/s]
(Zostaje wskazana wartość masy powietrza zmierzonej przez miernik masy powietrza.)

Pole wskazań 3 – czas wtrysku - Wartość mniejsza niż wymagana:
- Duża ilość paliwa ze zbiornika węgla aktywnego – sprawdzić zawór elektromagnetyczny zbiornika z węglem aktywnym.
- Zamontowane niewłaściwe zawory wtryskowe z większą przepustowością – sprawdzić ilość wtryskiwanego paliwa.
Pole wskazań 3 – czas wtrysku - Wartość większa niż wymagana 4,0 ms:
- Zwiększone obciążenie silnika przez włączone odbiorniki elektryczne, układ klimatyzacji, włączoną dźwignię przełączania zakresów w położeniu jazdy lub wspomaganie kierowania w położeniu skrajnym – usunąć przyczynę zwiększonej wartości obciążenia (układ klimatyzacji, wspomaganie kierowania itp.).
Pole wskazań 4 – masa zasysanego powietrza - Wartość mniejsza niż 2,0g/s
- Duża ilość fałszywego powietrza między kolektorem ssącym a czujnikiem masy powietrza - sprawdzić cały układ dolotowy powietrza.
Pole wskazań 4 – masa zasysanego powietrza - Wartość większa niż 4,5g/s
- Włączony zakres jazdy (automatyczna skrzynia biegów) – dźwignia przełączania zakresów w położeniu P lub N.
- Silnik obciążony przez dodatkowy agregat – usunąć zwiększoną wartość obciążenia silnika (układ klimatyzacji, wspomaganie kierowania itp.).

003 - jałowy bieg (miernik masy powietrza)
[Wartość wymagana]
1 Obroty silnika - bez turbo [810 do 910/min.]
1 Obroty silnika - z turbo [750 do 850/min.]
2 Masa powietrza zasysanego [2,0 do 4,5 g/s]
3 Kąt uchylenia klapy przepustnicy (potencjometr 1 G187) - bez turbo [0,4 do 2,75 %]
3 Kąt uchylenia klapy przepustnicy (potencjometr 1 G187) - z turbo [0,2 do 4,0 %]
4 Kąt wyprzedzenia zapłonu - bez turbo [5 do 15° przed GZP]
4 Kąt wyprzedzenia zapłonu - z turbo [6 do 12° przed GZP]
Uwaga do pola wskazań 4
(Przy całkowicie wciśn. pedale przyspieszenia wskazywana wartość osiąga około 100 %.)

004 - jałowy bieg (temperatura płynu chłodzącego)
[Wartość wymagana]
1 Obroty silnika - bez turbo [810 do 910/min.]
1 Obroty silnika - z turbo [750 do 850/min.]
2 Napięcie zasilające komputer sterujący pracą silnika - bez turbo [10,0 do 14,5 V]
2 Napięcie zasilające komputer sterujący pracą silnika - z turbo [12,0 do 15,0 V]
3 Temperatura płynu chłodzącego. [80 do 110°C]
4 Temperatura zasysanego powietrza - bez turbo [-40,0 do 125,0°C]
4 Temperatura zasysanego powietrza - z turbo [-40,5 do 135,0°C]

Uwagi dla pola wskazań 3
Gdy tylko w pamięci usterek znajdzie się usterka, która dotyczy czujnika G62 temperatury zasysanego powietrza, komputer sterujący pracą silnika przy uruchomieniu silnika zastosuje temperaturę zasysanego powietrza jako wartość zastępczą (temperatura uruchomienia silnika – wartość zastępcza). Następnie temperatura wzrośnie według przebiegu modelowego zapisanego w komputerze sterującym pracą silnika. Dla silnika rozgrzanego do temperatury pracy, po określonym czasie zostaje wskazana stała wartość zastępcza. Stała wartość zastępcza jest ponownie zależna od temperatury zasysanego powietrza.
Uwaga dla pola wskazań 4
Jako wymaganą wartość podano całkowity zakres temperatur. Wskazywana wartość musi być wyższa od temperatury otoczenia.
Ocena grupy 004, pole wskazań 2 – napięcie zasilające komputer sterujący silnikiem
Wartość mniejsza niż wymagana.
- Uszkodzony alternator, akumulator silnie rozładowany – sprawdzić napięcie, naładować akumulator.
- Akumulator mocno obciążony zaraz po uruchomieniu silnika wysoką wartością prądu i dodatkowymi agregatami – podnieśćnie co obroty silnika na kilka minut i wyłączyć do dodatkowe odbiorniki.
- Oporność stykowa w napięciu zasilającym lub połączeniu masy komputera sterującego pracą silnika – sprawdzić cie zasilające komputera sterującego pracą silnika.
- Pobór prądu przy wyłączaniu zapłonu – usunąć zwiększony pobór prądu.
Wartość większa niż wymagana.
- Uszkodzony regulator napięcia alternatora – sprawdzić cie i w razie potrzeby wymienić regulator napięcia.
- Przepięcie spowodowane wspomaganiem przy rozruchu lub szybkim ładowaniem akumulatora – odczytać pamięć usterek.
Ocena grupy 004, pole wskazań 3 – (temperatura płynu chłodzącego)
Wartość mniejsza niż 80°C
- Silnik za zimny – w razie potrzeby przeprowadzić jazdę próbną.
- Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego lub połączenie przewodów do komputera sterującego pracą silnika – sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego.
Wartość większa niż 110°C
- Nie pracuje wentylator chłodnicy – sprawdzić działanie wentylatora.
- Uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego lub połączenie przewodów do komputera sterującego pracą silnika.
- Uszkodzona pompa wodna, brak obiegu płynu chłodzącego - sprawdzić czy jest obieg wody - wymienić pompę (przypadki uszkodzenia pompy, wirnik kręci się na ośce).
- Uszkodzony termostat – sprawdzić termostat.
- Zabrudzona chłodnica wyczyścić chłodnicę.
Stała wartość 48,0°C
- Przerwa w ciągłości przewodów - sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego oraz instalację elektryczną.
Stała wartość 143,0°C
- Zwarcie między przewodem 1 i 3 - sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego oraz instalację elektryczną.
Ocena grupy 004, pole wskazań 4 – temperatura płynu chłodzącego
Stała wartość 48,0°C
- Przerwa w ciągłości przewodów - sprawdzić czujnik temperatury zasysanego powietrza.
Stała wartość 143,0°C
- Zwarcie między przewodem 1 i 3 - sprawdzić czujnik temperatury zasysanego powietrza.

005 - jałowy bieg (funkcje podstawowe)
[Wartość wymagana]
1 Obroty silnika - bez turbo [810 do 910/min.]
1 Obroty silnika - z turbo [750 do 850/min.]
2 Obciążenie silnika [15 do 25 %]
3 Prędkość ja jazdy samochodu [0 km/h]
4 Stan pracy silnika (*Tylko w silnikach bez turbosprężarki*) - jałowy bieg, częściowe obciążenie, pełne obciążenie, hamowanie silnikiem [jałowy bieg]

006 - jałowy bieg (funkcje podstawowe)
[Wartość wymagana]
1 Obroty silnika - bez turbo [810 do 910/min.]
1 Obroty silnika - z turbo[750 do 850/min.]
2 Obciążenie silnika [15 do 25 %]
3 Temperatura zasysanego powietrza - bez turbo [-40,0 do 125,0°C]
3 Temperatura zasysanego powietrza - z turbo [-40,5 do 135,0°C]
4 Współczynnik korekcji wysokości n.p.m [-50,0 do 20,0 %]

Uwaga do pola wskazań 3
Jako wartość wymaganą podać cały zakres temperatur. Wartość wskazywana musi być wyższa od temperatury otoczenia.


Ocena bloków wartości mierzonych, grupy wskazań 010 do 029 (zapłon)

010 - jałowy bieg (zapłon)
[Wartość wymagana]
1 Obroty silnika - bez turbo [810 do 910/min.]
1 Obroty silnika - z turbo[750 do 850/min.]
2 Obciążenie silnika [15 do 25 %]
3 Kąt uchylenia klapy przepustnicy (potencjometr 1 G187) - bez turbo [0,4 do 2,75 %]
3 Kąt uchylenia klapy przepustnicy (potencjometr 1 G187) - z turbo [0,2 do 4,0 %]
4 Kąt wyprzedzenia zapłonu - bez turbo [5 do 15° przed GZP]
4 Kąt wyprzedzenia zapłonu - z turbo [6 do 12° przed GZP]

Uwaga do pola wskazań 3
(Przy całkowicie wciśn. pedale przyspieszenia wskazywana wartość osiąga około 100 %.)
Ocena grupy wskazań 010 pole 2 – obciążenie silnika
Wartość mniejsza niż 15 %
- Małe wartości mogą wystąpić tylko podczas hamowania silnikiem.
Wartość większa niż 35 %
- Nieprawidłowy jałowy bieg (nie we wszystkich cylindrach) – uszkodzony zawór wtryskowy lub świece zapłonowe.
- Włączone odbiorniki elektryczne – wyłączyć odbiorniki elektryczne.
- Koło kierownicy skręcone do oporu – ustawić koło kierownicy w położeniu kół do jazdy na wprost.
- Włączony zakres jazdy (automatyczna skrzynia biegów) – ustawić dź dźwignię przełączania zakresów w położeniu P lub N.
- Uszkodzony czujnik masy powietrza – sprawdzić czujnik masy powietrza G70.
Ocena grupy wskazań 010, pola 3 – kąt uchylenia przepustnicy, potencjometr 1
Wartość większa od wymaganej
- Nie przeprowadzone dopasowanie jednostki sterującą klapą przepustnicy do komputera sterującego silnikiem – przeprowadzić dopasowanie jednostki sterującej klapą przepustnicy do komputera sterującego silnikiem - adaptacja przepustnicy.
- Uszkodzony potencjometr klapy przepustnicy w jednostce sterującej klapą przepustnicy – sprawdzić jednostkę sterującą klapą przepustnicy.
- Zawieszenie się klapy przepustnicy - niedomagania mechaniczne klapy przepustnicy.

014 - podczas jazdy (zapłon - rozpoznanie braków załonów)
[Wartość wymagana] (dla silnika ANB)
1 Obroty silnika [750 do 6800/min.]
2 Obciążenie silnika [15 do 175 %]
3 Suma brakujących zapłonów [0 do 5]
4 Rozpoznanie braku zapłonu (aktywny, zablokowany) [aktywny]

Ocena grupy wskazań 014, pola wskazań 3 – suma braków zapłonu
Wartość od 3 lub większa od 5
- Uszkodzone świece zapłonowe – sprawdzić cewkę zapłonową z końcówką mocy.
- Uszkodzona cewka zapłonowa – sprawdzić świece zapłonowe i przewody wys. napięcia.
- Uszkodzona końcówka mocy cewki zapłonowej - wymienić cewki zapłonowe
(jeśli uszkodzone są 2 cewki należy wymienić cały komplet. Silniki z instalacją LPG wymieniać co 100tys.)
- Uszkodzony zawór wtryskowy – sprawdzić zawory wtryskowe.

022 - podczas jazdy (regulacja w układzie spalania przeciwstukowego)
[Wartość wymagana] (Wszystkie silniki)
1 Obroty silnika [750 do 6800/min.]
2 Obciążenie silnika - bez turbo [0 do 120 %]
2 Obciążenie silnika - z turbo [15 do 175 %]
3 Cofnięcie kąta wyprzedzenia zapłonu dla cylindra 1 przez układ regulacji spalania stukowego [0 do 12,0° obroty wału korbowego]
4 Cofnięcie kąta wyprzedzenia zapłonu dla cylindra 2 przez układ regulacji spalania stukowego [0 do 12,0° obroty wału korbowego]

Uwaga dla pola wskazań 3 i 4
(Na jałowym biegu wskazywana wartość powinna wynosić 0,0° obrotu wału korbowego.)

023 - podczas jazdy (regulacja w układzie spalania przeciwstukowego)
[Wartość wymagana] (Wszystkie silniki)
1 Obroty silnika [750 do 6800/min.]
2 Obciążenie silnika - bez turbo [0 do 120 %]
2 Obciążenie silnika - z turbo [15 do 175 %]
3 Cofnięcie kąta wyprzedzenia zapłonu dla cylindra 3 przez układ regulacji spalania stukowego [0 do 12,0° obroty wału korbowego]
4 Cofnięcie kąta wyprzedzenia zapłonu dla cylindra 4 przez układ regulacji spalania stukowego [0 do 12,0° obroty wału korbowego]

Uwaga dla pola wskazań 3 i 4
(Na jałowym biegu wskazywana wartość powinna wynosić 0,0° obrotu wału korbowego.)
Ocena grupy wskazań 022-023, pola wskazań 3 i 4 – cofnięcie kąta wyprzedzenia zapłonu
We wszystkich cylindrach wartość 12° obrotu wału korbowego.
- Uszkodzony czujnik spalania stukowego lub skorodowane złącze wtykowe – sprawdzić czujnik spalania stukowego oraz instalację do czujnika jak i również oczyścić styk czujnika przy bloku. (czujnik przykręcony jest z boku bloku silnika od strony ssącej i jest jeden dla każdych 2-óch cylindrów.)
- Czujnik spalania stukowego dokręcony prawidłowym momentem – poluzować i dokręcić czujnik spalania stukowego momentem 20 Nm.
- Luźne, ruchome podzespoły silnika – umocować podzespoły.
- Nieprawidłowa jakość paliwa (mniej niż 90 oktanów) – zmienić paliwo.
Wartość w jednym cylindrze wyraźnie różni się od pozostałych
- Skorodowane złącze wtykowe – sprawdzić czujnik spalania stukowego.
- Uszkodzenia silnika – sprawdzić ciśnienie sprężania - kompresję na poszczególnych cylindrach.
- Luźne, ruchome podzespoły silnika – umocować podzespoły.


Ocena bloków wartości mierzonych, grupy wskazań 030 do 049, 099 (układ regulacji lambda)

030 - jałowy bieg (układ regulacji lambda)
[Wartość wymagana] (Temperatura pracy katalizatora minimum 350°C)
1 Status układu regulacji sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem [111]
2 Status układu regulacji sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem [111]
3 [---]
4 [---]
(Uwaga - silnik ANB, grupa wskazań 034, pole wskazań 2)

032 - jałowy bieg (układ regulacji lambda - wyuczone wartości)
[Wartość wymagana] (Temperatura pracy katalizatora minimum 350°C)
1 Wyuczone wartości lambda przy jałowym biegu (addytywne) [-10 do 10 %]
2 Wyuczone wartości lambda przy częściowym obciążeniu (multiplikacja) [-10 do 10 %]
3 [---]
4 [---]

Uwaga dla pola wskazań 1 i 2
- Niewielkie wartości oznaczają, że silnik pracuje na zbyt bogatej mieszance, dlatego układ regulacji lambda ją zubaża.
- Wysokie wartości wskazują, że silnik pracuje na zbyt ubogiej mieszance, dlatego układ regulacji lambda ją wzbogaca.
- Przy braku napięcia w komputerze sterującym zostają przywrócone wszystkie wyuczone wartości.
- Add = additiv – usterka (np. „fałszywe powietrze”) coraz słabiej uwidacznia się przy wzrastających obrotach. W przypadku zsumowanych (addytywnych) wartości wyuczonych czas wtrysku zostaje zmieniony o stałą wartość. Wartość ta nie jest zależna od podstawowego czasu wtrysku.
- Mul = multiplikativ – usterka (np. usterka zaworu wtryskowego) coraz silniej uwidacznia się przy wzrastających obrotach. W przypadku wyuczonych wartości mnożonych (multiplikatywnych), dotyczy ona procentowej zmiany czasu wtrysku. Ta zmiana zależna jest od podstawowego czasu wtrysku. Wprowadzić przebieg wyuczenia: komputer sterujący dla modus 04, nastawy podstawowe.
- Warunki wyuczenia dla jałowego biegu: jałowy bieg, temperatura płynu chłodzącego minimum 75°C, temperatura zasysanego powietrza maksimum 90°C.
- Warunki wyuczenia dla częściowego obciążenia: temperatura płynu chłodzącego minimum 75°C, temperatura zasysanego powietrza maksimum 90°C.
Ocena grupy wskazań 032, pola wskazań 1 i 2 – wyuczone wartości lambda
Niskie wartości wyuczone lambda
- Niskie wyuczone wartości na jałowym biegu przy normalnych wartościach wyuczonych, przy częściowym obciążeniu: możliwe rozcieńczenie oleju (wysoki udział paliwa w oleju).
- zanika podczas jazdy na autostradzie lub konieczna jest wymiana oleju.
- Nieszczelny zawór wtryskowy – sprawdzićz awór wtryskowy.
- Za wysokie ciśnienie paliwa – sprawdzićregulat or ciśnienia paliwa i utrzymywane ciśnienie.
- Stale otwarty zawór elektromagnetyczny 1 zbiornika węgla aktywnego – sprawdzić zawór elektromagnetyczny 1.
- Uszkodzony czujnik masy powietrza G70 – sprawdzić czujnik masy powietrza.
- Uszkodzone podgrzewanie sondy lambda lub zabrudzenie sondy lambda – sprawdzićukł ad podgrzewania sondy lambda.
Wysokie wartości wyuczone lambda
- Wysokie wyuczone wartości na jałowym biegu przy normalnych wartościach wyuczonych przy częściowym obciążeniu: możliwe fałszywe powietrze w górnej części kolektora ssącego – sprawdzić szczelność systemu zasysania powietrza - dolot.
- Fałszywe powietrze między czujnikiem masy powietrza a klapą przepustnicy.
- Niedrożny zawór wtryskowy – sprawdzić ilość wtryskiwanego paliwa.
- Wysokie wartości pola wskazań 2 i 3, uszkodzony miernik masy powietrza – sprawdzić czujnik masy powietrza G70.
- Za niskie ciśnienie paliwa – sprawdzićc iśnienie paliwa i utrzymywane ciśnienie.
- Fałszywe powietrze – uszczelka kolektora wydechowego.
- Uszkodzony układ podgrzewania sondy lambda lub zabrudzenie sondy lambda – sprawdzić układ podgrzewania sondy lambda.

033 - jałowy bieg (układ regulacji lambda - wyuczone wartości)
[Wartość wymagana] (Temperatura pracy katalizatora minimum 350°C)
1 Regulator lambda dla sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem [-10 do 10 %]
2 Napięcie sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem [0,000 do 1,000 V]
3 [---]
4 [---]

Uwaga dla pola wskazań 1
- Wskazywana wartość musi oscylować w pobliżu 0. Jeżeli zostanie wskazana stała wartość 0, układ regulacji lambda przełączy się z regulacji na sterowanie, ponieważ usterka występuje w układzie regulacji lambda.
Uwaga dla pola wskazań 2
- Sygnał napięcia „mieszanka za bogata (mała pozostałość tlenu)” około 0,7 do 1,0 V.
- Sygnał napięcia „mieszanka za uboga (duża pozostałość tlenu)” około 0,0 do 0,3 V.
- Przy przeskoku z „bogatej” na „ubogą” i odwrotnie (λ = 1,0) wystąpi przeskok napięcia od 0,7 do 1,0 V na 0,0 do 0,3 V i odwrotnie.
- Na podstawie stromego skoku napięcia, układ regulacji lambda może nie utrzymywać stale wzajemnego ustawienia idealnego składu mieszanki, której odpowiada λ = 1,0. Regulacja zmienia się nieustannie między stanami „nieznacznie za uboga” a „nieznacznie za bogata”.
Napięcie sondy lambda Uλ w mV 5
A: wysokie napięcie sondy lambda
- Mieszanka za bogata (nadmiar paliwa lub niedobór powietrza).
- Wysoka wartość CO.
B: niskie napięcie sondy lambda
- Mieszanka za uboga (niedobór paliwa lub nadmiar powietrza).
- Niska wartość CO.
Ocena grupy wskazań 033, pole 1 – układ regulacji lambda dla sondy przed katalizatorem
Poza obszarem tolerancji
- Ujemny obszar tolerancji: mieszanka za bogata, układ regulacji lambda zubaża mieszankę – czekać 30 sekund, aż ustabilizują się wskazania.
- Dodatni obszar tolerancji: mieszanka za uboga, układ regulacji lambda wzbogaca mieszankę – czekać 30 sekund, aż ustabilizują się wskazania.
- Fałszywe powietrze – sprawdzić szczelność układu ssącego.
- Uszkodzony zawór wtryskowy – sprawdzić ilość wtryskiwanego paliwa.
- Wyuczone wartości lambda osiągnęły wartości skrajne – sprawdzić wyuczone wartości lambda w grupie wskazań 032.
Ocena grupy wskazań 033, pole 2 – napięcie sondy lambda dla sondy lambda przed katalizatorem
Stała wartość 1,100 V
- Zwarcie z potencjałem plus spowodowane przez: sondę lambda, przewody sondy, przewody masy, komputer sterujący pracą silnika.
Stała wartość między 0,400 do 0,500 V
- Przerwa w ciągłości przewodów spowodomiędzy wana przez: sondę lambda, przewody sondy, przewody masy, komputer sterujący pracą silnika.
Stała wartość 0,000 V
- Zwarcie z masą spowodowane przez: sondę lambda, przewody sondy, przewody
masy, komputer sterujący pracą silnika.

034 - samochód unieruchomiony, obroty silnika 1800-2200/min (Układ regulacji lambda- diagnoza sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem (sprawdzanie stopnia zużycia sondy lambda, kontrola trwania okresu)
[Wartość wymagana] (silnik ANB)
(Komputer sterujący pracą silnika w nastawach podstawowych 04.)
1 Obroty silnika [1800 do 2200/min.]
2 Temperatura katalizatora [350 - 500°C]
3 Czas trwania okresu sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem [max. 1,0 s]
4 Wynik sprawdzania stopnia zużycia sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem
(test wyłącz/test włącz/B1-S1 prawidłowo/B1-S1 nieprawidłowo) [B1-S1 prawidłowo]

Uwaga dla pola wskazań 2
Wyliczona wartość z obrotów i obciążenia silnika.
Uwaga dla pola wskazań 3 i 4
Trwanie okresu określa czas między dwoma przeskokami napięcia (np. bogata – uboga – bogata) sondy lambda i stanowi wzorzec dla stanu zużycia sody lambda. Jeżeli podany czas zostanie przekroczony, na wyświetlaczu w polu wskazań 4 pojawi się B1-S1 nieprawidłowo.
Ocena grupy wskazań 034-036, pole 1 - napięcie sondy lambda dla sondy lambda za katalizatorem
Stała wartość 1,100 V
- Zwarcie z potencjałem plus spowodowane przez: sondę lambda, przewody sondy, przewody masy, komputer sterujący pracą silnika.
Stała wartość między 0,400 do 0,500 V
- Przerwa w ciągłości przewodów spowodomiędzy wana przez: sondę lambda, przewody sondy, przewody masy, komputer sterujący pracą silnika.
Stała wartość 0,000 V
- Zwarcie z masą spowodowane przez: sondę lambda, przewody sondy, przewody
masy, komputer sterujący pracą silnika.

037 - jałowy bieg (układ regulacji lambda)
[Wartość wymagana] (silnik ANB)
(Temperatura pracy katalizatora minimum 350°C)
(Komputer sterujący pracą silnika w nastawach podstawowych 04.)
1 Obciążenie silnika [15 do 35 %]
2 Napięcie sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem [0,000 do 1,000 V]
3 Czas zatrzymania regulatora lambda przed katalizatorem [-150 do 150 ms]
4 Wynik (test WŁ./test WYŁ/system sprawny/niesprawny) [System OK]

Uwaga do pola wskazań 3
Układ regulacji lambda za katalizatorem jest nadrzędny w stosunku do układu regulacji lambda przed katalizatorem i służy jako regulacja ukierunkowująca. Koryguje ona niewielkie przesunięcia w kierunku bogatej lub ubogiej mieszanki dla sondy lambda przed katalizatorem, podczas gdy regulator lambda przed katalizatorm utrzymuje dla określonego czasu -t- (czas zatrzymania) górny lub dolny punkt. Jeżeli czas znajduje się w dodatnim zakresie (np. 50 ms), mieszanka zostaje przesunięta w kierunku jej zubożenia. Jeżeli czas znajduje się w ujemnym zakresie (np. -50 ms), to mieszanka zostaje przesunięta w kierunku jej wzbogacenia. Jeżeli wartość wzrasta powyżej 200 ms, wskazuje to na nieszczelny układ wydechowy.

041 - jałowy bieg (Układ regulacji lambda - układ podgrzewania sondy lambda) [Wartość wymagana] (Dla wszystkich silników)
1 Rezystancja układu podgrzewania sondy lambda zainst. przed katalizatorem [—] [—]
2 Układ podgrzewania sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem [Podgrzewania przed katalizatorem włączone. Podgrzewanie przed katalizatorem wyłączone]
3 Rezystancja układu podgrzewania sondy lambda zainstalowanej za kat (ANB) [—] [—]
4 Układ podgrzewania sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem (ANB) [Podgrzewania za katalizatorem włączone. Podgrzewanie za katalizatorem wyłączone]

Uwaga! Po osiągnięciu każdego stanu pracy silnika zostanie włączony lub wyłączony układ podgrzewania sondy lambda, tzn. wskazanie w polu wskazań 2 lub 4 można przedstawić jako „Podgrzewanie przed katalizatorem włączone” lub zamiennie jako „Podgrzewanie przed kat. włączone / Podgrzewanie przed kat. wyłączone”.

046 - samochód unieruchomiony, obroty silnika 1800-2200/min (Układ regulacji lambda- sprawdzanie działania katalizatora (spr. wymienialności)
[Wartość wymagana] (silnik ANB)
(Komputer sterujący pracą silnika w nastawach podstawowych 04.)
1 Obroty silnika [1800 do 2200/min.]
2 Temperatura katalizatora [minimum 350°C]
3 Zachowanie się amplitudy [0,0 do 0,4]
4 Wynik sprawdzania wymienialności katalizatora
(test wyłączony/test włączony/katalizator B1 prawidłowy/katalizator B1 nieprawidłowy)
[Katalizator B1 prawidłowy]

099 - bieg jałowy (Układ regulacji lambda- stan pracy układu regulacji lambda)
[Wartość wymagana] (wszystkie silniki)
(Komputer sterujący pracą silnika w nastawach podstawowych 04.)
(Komputer sterujący w nastawach podstawowych 08, regulacja lambda włączona.)
1 Obroty silnika - bez turbo [810 do 910/min.]
1 Obroty silnika - z turbo [750 do 850/min.]
2 Temperatura płynu chłodzącego [80 do 110°C]
3 Układ reg. lambda [-10,0 do 10,0 %]
4 Stan pracy układu regulacji lambda [Regulacja λ włączona lub wyłączona]

Uwagi dla pola wskazań 4
- Dla zdefiniowanego poszukiwania usterek zostanie włączona regulacja lambda przy wyborze grupy wskazań 099 „Nastawy podstawowe” lub „Odczytywanie bloku wartości mierzonych”. Przy opuszczaniu funkcji 04 „Nastawy podstawowe” układ regulacji lambda jest ponownie automatycznie aktywny.
- Naciskając przyciski 04 i 08 w testerze VAG można przełączać pomiędzy funkcją 04 „Nastawy podstawowe” a funkcja 08 „Odczytywanie bloku wartości mierzonych”.


Ocena bloków wartości mierzonych, grupy wskazań 050 do 069 (regulacja obrotów)
..........

– silnik ADP , ADR , AEB
0,0, Ogólne Dane Silnika (Żadna Normalizacja)
0,1, Czasowy pracownik Płynu chłodzącego
0,2, Ładunek Silnika
0,3, Szybkość Silnika
0,4, Napięcie prądu elektrycznego Baterii
0,5, Naczynie Zaworu dławikowy
0,6, Bezczynny Zawór
0,7, Bezczynny Zawór Uczy się Val
0,8, O2 Sens Kontrola
0,9, 02 Sens Kontroli Uczy się Val @ Bezczynny
0,10, 02 Sens Kontroli Uczy się Val @ Częściowy Ld
;
1,0, Ogólne Dane Silnika
1,1, Silnik, Szybkość
1,2, Płyn chłodzący, Temperatura
1,3, O2 Sensor, Kontrola; adjustement wtrysku w %
1,4, Dostosowanie, Warunki; 1 = co następuje dla każdego kawałka (w porządku, odszedł do właściwego)
; Żaden zgromadzony DTC, TWC oper pracuje tymczasowo wyciągnięty rękę, / C comp wyłączony, bezczynny sw zamknął się,
; 02 kontroli ok, przepustnica zamknęła się, RPM < 2000, Płyn chłodzący > 80C
;
2,0, Ogólne Dane Silnika
2,1, Silnik, Szybkość
2,2, Silnik, Ładunek
2,3, Iniektory Opału, Przeciętny Czas
2,4, Powietrze, Strumień Masy
;
3,0, Ogólne Dane Silnika
3,1, Silnik, Szybkość
3,2, Powietrze, Strumień Masy
3,3, Przepustnica, Kąt
3,4, Zapłon, Synchronizacja
;
4,0, Ogólne Dane Silnika
4,1, Silnik, Szybkość
4,2, Bateria, Napięcie prądu elektrycznego
4,3, Płyn chłodzący, Temperatura
4,4, Powietrze Wlotu, Temperatura
;
5,0, Ogólne Dane Silnika
5,1, Silnik, Szybkość
5,2, Silnik, Ładunek
5,3, Pojazd, Szybkość
5,4, Sprawny, Stan; Tekst = jeden z co następuje: BEZCZYNNY, CZĘŚCIOWY ŁADUNEK, PEŁNY ŁADUNEK,
; SA (shut-off opału zwolnienia), BA (wzbogacenie przyspieszenia)
;
6,0, Ogólne Dane Silnika
6,1, Silnik, Szybkość
6,2, Silnik, Ładunek
6,3, Powietrze Wlotu, Temperatura
6,4, Poziom Wysokości, Skorygowanie; Względny do poziomu odniesienia, 0% = 0m, -100% = 10000m
;
10,0, Dane Zapłonu
10,1, Silnik, Szybkość
10,2, Silnik, Ładunek
10,3, Przepustnica, Kąt
10,4, Zapłon, Synchronizacja
;
11,0, Dane Zapłonu
11,1, Silnik, Szybkość
11,2, Płyn chłodzący, Temperatura
11,3, Powietrze Wlotu, Temperatura
11,4, Zapłon, Synchronizacja
;
12,0, Dystrybutor Dostosowanie Dane
12,1, Silnik, Szybkość
12,2, Silnik, Ładunek
12,3, Synchronizacja, Skorygowanie; No. zębów wału korbowego w boku wału rozrządowego
12,4, Zapłon, Synchronizacja; No. zębów wału korbowego w boku wału rozrządowego
;
14,0, Dane Rozpoznania Niewypału
14,1, Silnik, Szybkość
14,2, Silnik, Ładunek
14,3, Niewypał, Lada Sumy
14,4, Niewypał, rekoło zębate; Tekst, albo PRZYŚPIESZAŁ lub ZAMKNĄŁ SIĘ
;
15,0, Dane Rozpoznania Niewypału
15,1, Nie zapala Szkodliwy, do Emiss Cylindra 1
15,2, Nie zapala Szkodliwy, do Emiss Cylindra 2
15,3, Nie zapala Szkodliwy, do Emiss Cylindra 3
15,4, Niewypał, rekoło zębate; Tekst, albo PRZYŚPIESZAŁ lub ZAMKNĄŁ SIĘ
;
16,0, Dane Rozpoznania Niewypału
16,1, Nie zapala Szkodliwy, do Emiss Cylindra 4
16,2, _
16,3, _
16,4, Niewypał, rekoło zębate; Tekst, albo PRZYŚPIESZAŁ lub ZAMKNĄŁ SIĘ
;
18,0, Dane Rozpoznania Niewypału
18,1, Najniższy Silnik, Szybkość @ Niewypał
18,2, Najwyższy Silnik, Szybkość @ Niewypał
18,3, Najniższy Silnik, Ładunek @ Niewypał
18,4, Najwyższy Silnik, Ładunek @ Niewypał
;
20,0, Dane Kontroli Uderzenia
20,1, Cylinder 1, Opóźnienie Synchronizacji
20,2, Cylinder 2, Opóźnienie Synchronizacji
20,3, Cylinder 3, Opóźnienie Synchronizacji
20,4, Cylinder 4, Opóźnienie Synchronizacji
;
22,0, Dane Kontroli Uderzenia
22,1, Silnik, Szybkość
22,2, Silnik, Ładunek
22,3, Cylinder 1, Opóźnienie Synchronizacji
22,4, Cylinder 2, Opóźnienie Synchronizacji
;
23,0, Dane Kontroli Uderzenia
23,1, Silnik, Szybkość
23,2, Silnik, Ładunek
23,3, Cylinder 3, Opóźnienie Synchronizacji
23,4, Cylinder 4, Opóźnienie Synchronizacji
;
26,0, Napięcie prądu elektrycznego Sensora Uderzenia (Zawierające Czynnik Wzmacniacza)
26,1, Sensor Uderzenia, Cylinder Napięcia prądu elektrycznego 1
26,2, Sensor Uderzenia, Cylinder Napięcia prądu elektrycznego 2
26,3, Sensor Uderzenia, Cylinder Napięcia prądu elektrycznego 3
26,4, Sensor Uderzenia, Cylinder Napięcia prądu elektrycznego 4
;
30,0, Stan Sensora Tlenu
30,1, O2 Sens Bef TWC, Stan (Kawałki)
30,2, O2 Sens Tylny TWC, Stan (Kawałki)
30,3, _
30,4, _; 1 = co następuje dla każdego kawałka (w porządku, odszedł do właściwego)
; Sensor grzejnik dalej, sensor gotowy, kontrola aktywna
;
31,0, Napięcie prądu elektrycznego Sensora Tlenu
31,1, O2 Sens Bef TWC, Napięcie prądu elektrycznego
31,2, O2 Sens Tylny TWC, Napięcie prądu elektrycznego
31,3, _
31,4, _
;
32,0, Sensor Tlenu Przed TWC Uczącym się (Max.) Wartości
32,1, O2 Sens Nauka, Val @ Bezczynny
32,2, O2 Sens Nauka, Val @ Część Ld
32,3, _
32,4, _
;
33,0, Wartości Kontroli Lambda Sensor Tlenu
33,1, O2 Sens Bef TWC, Kontrola
33,2, O2 Sens Tylny TWC, Napięcie prądu elektrycznego
33,3, _
33,4, _
;
34,0, Sensor Tlenu Przed TWC, Krótką Podróżą Postarzającą Test
34,1, Silnik, Szybkość
34,2, Silnik, Ładunek
34,3, Test, Okres
34,4, Diagnostyczny, Stan
;
36,0, Sensor Tlenu Po TWC, Krótkiej Gotowości Podróży
36,1, O2 Sens Tylny TWC, Napięcie prądu elektrycznego
36,2, Diagnostyczny, Stan
36,3, _
36,4, _
;
37,0, Linearne Sensory Tlenu, Krótka Podróż
37,1, Silnik, Ładunek
37,2, O2 Sens Tylny TWC, Napięcie prądu elektrycznego
37,3, TV, Przesunięcie
37,4, Diagnostyczny, Stan
;
41,0, Grzejnik Sensora Tlenu
41,1, O2S Htr Bef TWC, Opiera się. (Omy)
41,2, O2S Htr Bef TWC, Dalej / Wyłączony
41,3, O2S Htr Tylny TWC, Opiera się. (Omy)
41,4, O2S Htr Tylny TWC, Dalej / Wyłączony
;
46,0, Bank Testu Przekształcenia TWC 1, Krótka Podróż
46,1, Amplituda, Stosunek
46,2, Przewyższona Linia ukośna, Zasięg
46,3, Test Linii ukośnej TWC, Czas
46,4, Diagnostyczny, Stan
;
49,0, Bank Diagnozy TWC 2, Krótka Podróż
49,1, Amplituda, Stosunek
49,2, TWC, Temperatura
49,3, Test Linii ukośnej TWC, Czas
49,4, Diagnostyczny, Stan
;
50,0, Kontrola Szybkości Silnika
50,1, Silnik, Szybkość
50,2, Silnik, Wyszczególnił Szybkość
50,3, / C lub Tylni Odparuj, Stan
50,4, / C Sprężarka, Stan
;
51,0, Kontrola Szybkości Silnika
51,1, Silnik, Szybkość
51,2, Silnik, Wyszczególnił Szybkość
51,3, Auto Trans, Bieg
51,4, Bateria, Napięcie prądu elektrycznego
;
54,0, Zamknięta Witka Pozycji Przepustnicy
54,1, Silnik, Szybkość
54,2, Sprawny, Stan
54,3, Zawór dławikowy, Kąt
54,4, Jazda Przepustnicy, Kąt
;
55,0, Bezczynna Powietrzna Kontrola
55,1, Silnik, Szybkość
55,2, Delta Powietrza Masy, Strumień dla Bezczynnego
55,3, Naucz się Wartości do, Bezczynny Strumień Powietrza Masy
55,4, Obsługiwanie, Warunki (Kawałki); 1 = co następuje dla każdego kawałka (w porządku, odszedł do właściwego)
; Kierując, by stawać, zawsze 0, tylny odparowuje dalej,
; zasięg kierowania wybrał (auto trans.), / C sprężarka dalej
;
56,0, Bezczynna Powietrzna Kontrola
56,1, Silnik, Faktyczna Szybkość
56,2, Silnik, Wyszczególnił Szybkość
56,3, Delta Powietrza Masy, Strumień dla Bezczynnego
56,4, Obsługiwanie, Warunki; To sam jako dla Bloku 55 powyżej
;
60,0, Kontrola Zaworu dławikowy / ESB Adaptacja
60,1, Zawór dławikowy, Kąt
60,2, Jazda Przepustnicy, Kąt
60,3, Sprawny, Stan; Tekst = jeden z co następuje: BEZCZYNNY, CZĘŚCIOWY ŁADUNEK, PEŁNY ŁADUNEK,
; SA (shut-off opału zwolnienia), BA (wzbogacenie przyspieszenia)
60,4, Adaptacja, Stan; Tekst = jeden z co następuje: ADP BIEGNIE, ADP ok, BŁĄD
; lub ADP BŁĄD (ADP BŁĄD w trybie nagłego wypadku tylko)
;
61,0, Kontrola Zaworu dławikowy / ESB / E Gaz
61,1, Silnik, Szybkość
61,2, Bateria, Napięcie prądu elektrycznego
61,3, _
61,4, Obsługiwanie, Warunki (Kawałki); 1 = co następuje dla każdego kawałka (w porządku, odszedł do właściwego)
; Tylni odparuj dalej, / C gotowość dalej,
; zasięg kierowania wybrał (auto trans.), / C sprężarka dalej
;
70,0, Systemy Kontroli Emisji / Opał Czołg Dający upust & Test Zaworu, Krótka Podróż
70,1, EVAP Zawór Otwiera się-, ing Podczas Linii ukośnej
70,2, O2S Kontrola Dev, Podczas Linii ukośnej
70,3, IAC Zawór Dev, Podczas Linii ukośnej
70,4, Diagnostyczny, Stan
;
71,0, Systemy Kontroli Emisji / Opał Test Wycieku Czołgu, Krótka Podróż
71,1, Kontakt Trzciny, Stan
71,2, Błąd, Wiadomość
71,3, System, Stan
71,4, Diagnostyczny, Stan
;
86,0,--
86,1, Gotowy, Kawałki
86,2, Jazda na rowerze, Flagi
86,3, Jazda na rowerze, Flagi
86,4, Jazda na rowerze, Flagi
;
87,0,--
87,1, Gotowy, Kawałki
87,2, Błąd, Kawałki
87,3, Błąd, Kawałki
87,4, Błąd, Kawałki
;
88,0,--
88,1, Silnik, Szybkość
88,2, Płyn chłodzący Silnika, Temperatura
88,3, O2 Sensor, Kontrola
88,4, O2 Sensor, Stan Kontroli
;
98,0,--
98,1, Zawór dławikowy, Napięcie prądu elektrycznego Naczynia
98,2, Jazda Przepustnicy, Napięcie prądu elektrycznego Naczynia
98,3, Sprawny, Stan
98,4, Adaptacja, Stan
;
99,0, Grupa Zgodności / Shut-off ja regulacja
99,1, Silnik, Szybkość
99,2, Płyn chłodzący, Temperatura
99,3, O2 Sensor, Kontrola
99,4, O2 Sensor, Stan Kontroli
;
100,0, Grupa Zgodności / Gotowość Kod
100,1, Test Kompletny, Kawałki; 0 = test uzupełnił dla każdego kawałka (w porządku, odchodzony do właściwego)
; EGR, ogrzewanie sensora O2, O2 sensory, / C, SL SYSTEM, AKF SYSTEM, TWC gorąco, TWC
100,2, Płyn chłodzący, Temperatura
100,3, Czas Od, Początek Silnika
100,4, OBD, Stan; 1 = co następuje dla każdego kawałka (w porządku, odszedł do właściwego)
; Mililitr dalej, prowadzenie cyklu uzupełniło, podróż kompletna, co najmniej 1 DTC uznał,
; nie użyty, nie użyty, cykl skończył, rozgrzewki, żadnego cyklu rozgrzewki możliwego
;
101,0, Dane Wtrysku Opału
101,1, Silnik, Szybkość
101,2, Płyn chłodzący, Temperatura
101,3, Powietrze Wlotu, Temperatura
101,4, Iniektor Opału, Przeciętny Czas
;
110,0, Dane Rejestracji Ładunku
110,1, Silnik, Szybkość
110,2, Płyn chłodzący, Temperatura
110,3, Iniektor Opału, Przeciętny Czas
110,4, Przepustnica, Kąt
;
111,0,--
111,1, Silnik, Szybkość
111,2, Silnik, Ładunek
111,3, Przepustnica, Kąt
111,4, Sprawny, Stan
;
112,0,--
112,1, Silnik, Szybkość
112,2, Silnik, Ładunek
112,3, Przepustnica, Kąt
112,4, Poziom Wysokości, Skorygowanie
;
113,0, Dane Rejestracji Ładunku
113,1, Silnik, Szybkość
113,2, Silnik, Ładunek
113,3, Przepustnica, Kąt
113,4, Otaczające Powietrze, Ciśnienie
;
114,0, Dane Kontroli Ciśnienia Czynnika pobudzającego
114,1, Silnik, Wyszczególnił Ładunek
114,2, Silnik, Poprawiony Ładunek
114,3, Silnik, Faktyczny Ładunek
114,4, Wastegate Zawór, Cykl obowiązkowy
;
120,0, Dane Kontroli Trakcji
120,1, Silnik, Szybkość
120,2, Specyfikacja Silnika-, ified Moment obrotowy
120,3, Silnik, Faktyczny Moment obrotowy
120,4, Kontrola Trakcji, Stan
;
122,0,--
122,1, Silnik, Szybkość
122,2, Specyfikacja Silnika-, ified Moment obrotowy
122,3, Silnik, Faktyczny Moment obrotowy
122,4, Kąt Synchronizacji, Opóźnienie Czyn / N. Act
;
131,0,--
131,1, Wał korbowy Pos, Stan
131,2, Sekcja, Czynnik Skorygowania
131,3, _
131,4, _
;
132,0,--
132,1, Pos Dysk Przystosowuje się, Czas Dist
132,2, Szybkość Silnika, Przystosowuje się Policzyć Sec.2
132,3, Szybkość Silnika, Przystosowuje się Policzyć Sec.3
132,4, Szybkość Silnika, Przystosowuje się Policzyć Sec.4
;
133,0,--
133,1, Evap Zawór Otwiera się-, ing Podczas Linii ukośnej
133,2, Dostosuj Opał, Czołg Dać upust
133,3, Czołg Opału, Funkcja Ładowania
133,4, Płynąc, Tempo
;
134,0,--
134,1, TV, Przesunięcie
134,2, Skorygowanie, Stan
134,3, _
134,4, _
;
135,0,--
135,1, Naczynie Przepustnicy, w Zamkniętym Pos
135,2, Naczynie Jazdy Przepustnicy, w Zamkniętym Pos
135,3, Naczynie Przepustnicy, w Otwartym Pos
135,4, Naczynie Jazdy Przepustnicy, w Otwartym Pos
;
136,0,--
136,1, Przepustnica Pos, Przystosowuje się. Stan (Kawałki)
136,2, Przepustnica, Max Pozycja
136,3, Przepustnica Powietrza Emerg, Pozycja
136,4, Przepustnica, Min Pozycja

137,0,--
137,1, Diagnoza Wycieku, Okres
137,2, Błąd, Wiadomość
137,3, System, Stan
137,4, Diagnostyczny, Stan

138,0,--
138,1, Szybkość Silnika, Najniższa @ Niewypał
138,2, Szybkość Silnika, Najwyższa @ Niewypał
138,3, Suma Niewypału, Rachunek
138,4, Silnik, Stan @ Niewypał

139,0,--
139,1, Ładunek Silnika, Najniższy @ Niewypał
139,2, Ładunek Silnika, Najwyższy @ Niewypał
139,3, Suma Niewypału, Rachunek
139,4, Silnik, Stan @ Niewypał

140,0,--
140,1, MIL, Stan
140,2, Cykl Jazdy Długo-, est MIL Mrugający
140,3, Kierowanie Czasu, MIL Całkowitego Mrugającego
140,4, Cykle Jazdy, MIL Mrugającego

141,0,--
141,1, Diagnoza Wycieku, Okres
141,2, Diagnoza Wycieku, Min Okres
141,3, Próby Linii ukośnej Wycieku, Rachunek
141,4, Diagnostyczny, Stan


Design by ridgehkr Opracowanie Marketing w Internecie